سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باسکول جاده ای

باسکول جاده ای

  • باسکول جاده ای از دسته باسکول های الکترونیکی می باشد که دارای مقاومت بالا در برابر فشارهای مختلف می باشد. این باسکول ها قابلیت آن را دارند تا خودروهایی مانند کامیون، تریلر، خاور و واگن های بزرگ را وزن کنند. از این باسکول ها در تمامی شرایط آب و هوایی استفاده می شود. طول عمر باسکول جاده ای بسیار بالا بوده و عمری معادل دویست سال دارند. باسکول جاده ای همانند باسکول های صنعتی عمل کرده و در صنعت بسیار از آن ها استفاده می شود. محدوده وزنی که این باسکول ها می توانند اندازه گیری کنند، بین 7 تا دویست تن می باشد. این محدوده وزنی بیشتر برای ماشین آلات بزرگ صنعتی مانند واگن های بزرگ می باشد.

 

ساختار باسکول جاده ای شامل موارد زیر می باشد:

  1. حسگرها
  2. لودسل ها
  3. جعبه تقسیم
  4. فوندانسیون
  5. نمایشگرها

ساختار باسکول جاده ای نسبت به باسکول صنعتی از موارد زیادی تشکیل شده و از نظر عملکر بسیار پیچیده تر از باسکول صنعتی می باشد. نحوه اجرای باسکول جاده ای نسبت به باسکول صنعتی سخت تر بوده و به زمان زیادی نیاز دارد. اما از نظر شکل ظاهری باسکول جاده ای نسبت به باسکول صنعتی از ظاهر ساده تری ساخته شده است. حداکثر ظرفیت تحمل بار برای باسکول جاده ای تعیین شده و مقداری ثابت می باشد. معمولا اولین قدم برای اجرای باسکول عملیات گوربرداری و خاک برداری می باشد که نیازمند وقت کافی است. عملیات خاکبرداری با استفاده از نقشه ساخت باسکول انجام می گیرد.                   

مرحله فوندانسیون باسکول جاده ای

مرحله بعد از خاک برداری و گوربرداری، عملیات فوندانسیون می باشد. در این مرحله کلاف های فلزی به هم متصل شده و فضاهای خالی بین کلاف ها با بتن پر می شود. با این کار مقاومت باسکول از طرف کف زمین بیشتر شده و توانایی بار زیادی را از کف دارد. معمولا عملیات بتن ریزی زیر صفحه پلتفرم انجام می گیرد تا مقاومت زیادی در برابر تحمل وزن را داشته باشد. این کار باعث افزایش قدرت حسگرها در تشخیص وزن جسم می شود. در اجرای باسکول جاده ای مرحله فوندانسیون مهم ترین قسمت کار می باشد که باید به آن توجه ویژه ای شود.

کیفیت باسکول جاده ای

1.                          باسکول جاده ای در برابر ضربات مختلف از خود مقاومت زیادی نشان می دهد.

2.                          باسکول جاده ای طبق آزمایشات زیادی که محققان روی آن ها انجام داده اند دریافته ان که فشار توسط قالب های بتنی نسبت به قالب های فلزی بیشتر مهار می شود.

3.                          باسکول های دارای ضمانت نامه بین المللی بوده که نکات ایمنی مربوطه در دفترچه راهنما در کاتالوگ شرکت سازنده قرار داده شده است.